Dah LAwat!!APe LAgi FOLLOW la....

Letihnya wat folio nie..d[-_-]b

Sunday, July 11, 2010


Assalamualaikum....

Pada hari isnin yg berita amat mengejut bagiku & Achah...Ha!!! biar betul Sultan Muhammad X ambik kami utk PMR...Apa nie???knapa bacth kita org yg kena tempias???!!!Apa salah kami??!!!tp x pe la...mujur la Maahad Al-Aziz yg ambik kami utk PMR..Yg paling aku x suka bila kena wat folio lah plak....Ustazah kata kena cyapkan dlm masa 2 minggu tu...Mak aii...Kelas tasme' pon stop....aku ngn kawan2 yg lain ikutlah apa yg ustazah suruh.Kiranya kami macam cuti 2 minggu sambil tu wat keje kat bawah surau merah..Tula port kami...lps je solat subuh aku selalu bergegas wat tugas cpt2...mmg rasa macm kelam kabut pon ada..skrng ni aku kat asrama,time makan aku x jaga pon...Aku hanya pikir "aku mesti habis keje aku dulu...Kalau wat Folio mmg dugaan bg aku...dgn X tdonya.aku selalu tdo lambat drpda kwn yg lain..Kdng2 aku xpikir nk tdo ke...mkn ke....mandi ke..Aku biar je...heheehe...byk jgk2 kakak kat sana byk menolong aku utk menyiap kn folio ni...Byk jgk bg support utk kami sume utk habis kerja kursus...Al-kisah pada hari sabtu sedih sgt hatiku...kertas keje utk KHB,byk muka surat yg hilang.Sedih sgt masa tu..aku penat wat sampai aku x tdo..Dema byk pinjam aku pnya tu...sampai hilang muka surat...Penat aku cyapkannya.Aku x sanggup nk merima sume tu.Aku asyik nangis aje...X henti aku menangis..Sampai aku tumbuk pintu asrama...Kerana geram sapa yg pinjam aku pnya tu.Nasib baik ada jgk yg sudi pujuk aku..

"Ekin,jgn nangis lagi...Sabar ye.Mmg byk dugaan pon bila wat keje ni..Nnti insyaAllah jumpa balik kertas tu...K.Aini tau kamu penat wat keje tu...Sabar ye???

Aku diam je dan sambil menahan menangis...sambil menyusun kertas di atas lantai...Aku terus menangis d sofa dan tdo di ctu.Sampai la ibuku dtg utk mengambil aku di bwk balik...Aku balik pon balik la...dlm perjlnn aku msj ngn kakak..Aku msj ngn Kakak...Mula tu,aku nk ngadu ngn akak,tp bila dipikirkan balik x pyh la.Aku just send gambo lama je...hmm x pe la...Bila dh smpai rumah aku terus cyapkn diri aku.Ibu suruh mkn,aku ikut lah apa yg ibu ckp.Lps tu aku cyap kn keje Tnpa berhenti...Start dr kul 6 ptg hingga 4 pg pd hari ahad....Teruk jgk mata aku ni..Hanya utk Folio Sejarah sahaja..bila kul 4 pg aku pon masuk tdo...Aku bangun lam bat sgt,sampai aku x sedar dh kul 9.30 pg masa tu..Aku terus bangun n cyapkn diriku...Tnpa sarapan aku terus wat keje yg x cyap..Dlm kul 10 pg,aku pergi umah mak lang aku,minta tolong utk folio sejarah.Mak lang pon turut membantu aku menyiapkn kerja...Byk jugak mak lang menolong aku..Sanggup photostat bahan sejarah..Bagi cantik kn folio sume mak lang yg...Aku rasa mcm dh menyusahkan dia..Tulis2 pon sume dia yg buat...Drpd ptg sampai mak lang sanggup dtg malam utk bantu aku...Walaupon agak simple aku pnya folio..Bgku cantik jgk mak lang buat...hehehe(n_n)Alhamdulillah,akhir nya cyap jugak folio aku tu..Tanpa mak lang maybe x cyap keje aku tu...Sebelum mak lang balik,mak lang pesan kat aku:

"Ekin,malam ni kemas apa yg patut??jgn tension2 lg nk wat keje..Just relax..Pentingnya makan jgn sampai x makan.Mak lang tau Ekin bleh dpt markah keje kursus ni..InsyaAllah....Ingat tdo awl ye...ok??"

"Baik maklang...InsyaAllah Ekin wat"

Aku pon salam mak lang...Ya Allah,terima kasih krana kau utuskan aku utk membuat kerja ni..Aku bersyukur kerana mempunyai mak sedra yg snggup bantu utk berjaya..InsyaAllah aku akn membalas budi mak lang.


MAY AllAH BLESS UR LIFE

0 komen:

Post a Comment

Musiz Roller!!


Selena Gomez - Who Says
Mp3-Codes.com