Dah LAwat!!APe LAgi FOLLOW la....

Mencegah zina lebih baik

Sunday, September 19, 2010


Adakah anda mahu begini??

Astagfirullah Hal Azim.

Zina tu!!!

Zina adalah suatu perbuatan keji yang di tegah didalam Islam. Perbuatan zina boleh merosakkan zuriat keturunan, membuat seseorang menjadi hamba kepada hawa nafsunya, dan lalai kepada perintah Tuhan. Al-Quran yang menjadi pegangan hidup bagi seorang muslim telah menggariskan panduan untuk menangani gegaja zina ini.

Di dalam Surah An Nuur ayat 30 di nyatakan { Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluaannya, yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat} (Surah An Nuur ayat 30).

Seterusnya di dalam Surah Al Israa' ayat 32 { Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk} (Surah Al Israa' ayat 32)

Pandangan mata dan kemaluan di jaga dari melihat perkara-perkara yang mendekat zina dapat melahirkan individu yang bertakwa. Individu yang bertakwa pula membentuk masyarakat yang berdaya saing dan maju seterusnya meninggikan nama Islam di dunia ini.

Sebaiknya macam ini.


InsyaAllah moga Allah berkat hubungan ini.

0 komen:

Post a Comment

Musiz Roller!!


Selena Gomez - Who Says
Mp3-Codes.com